Titanic-My heart will go on



Titanic

Ett dykarteam åker ner till RMS Titanic för att hitta en diamant som tillhört en man som var ombord på skeppet. De hittar ett kassaskåp men allt de hittar inuti är en bild på en naken kvinna. Några dagar senare dyker en gammal kvinna vid namn Rose Calvert (Gloria Stuart) upp som säger att det är hon på bilden. Rose börjar berätta för dykarmännen och hennes barnbarn om vad hon gjorde på fartyget 86 år tidigare.

Hon berättar om hur hon träffade en hemlös man som hette Jack Dawson (Leonardo DiCaprio) på fartyget.

Rose (som ung hette hon DeWitt Bukater i efternamn) (Kate Winslet) är förlovad med en man, Cal Hockley (Billy Zane). Under tiden på skeppet känner hon sig så ensam att hon försöker begå självmord genom att hoppa ner i det kalla vattnet. Men när Jack dyker upp så övertalar han till henne att inte göra det. Rose tappar balansen men Jack lyckas rädda henne. Hon blir förälskad i honom, och de två har en kärleksaffär. Men när skeppet kolliderar med ett isberg har Rose och Jack mindre än två timmar på sig att hitta en livbåt. Det blir en kamp mellan liv och död.



Filmrecension:
  Jag såg för första gången titanic igår. Jag har bara hört vad som händer och sånt men jag har aldrig sett den. När jag lyssnade ibland på Celine Dions låt My heart will go on börjar jag gråta ibland. Men jag hade inte sett filmen då. Så såg jag den igår fy fan vad jag grät när hon sa till honom att en båt kom nu. Hon försökte väcka honom men han vaknade inte. Titanic är den bästa filmen jag har sett och kommer alltid att var det det. Jag tror att alla har sett den men om det är någon som inte har sett den SE DEN NU!!



Kommentarer
Postat av: joline

sååååå jäkla sorglig är den!

omg älskar den!

2010-03-04 @ 20:30:04
URL: http://weknowu.blogg.se/
Postat av: ubeauty

Älskar den <3

2010-03-06 @ 23:17:06
URL: http://ubeauty.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0